۱۸ دی ۱۳۹۳

معاون پیشین سعید جلیلی در جایگاه معاونت صداوسیما

محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما با صدور حکمی، پیمان جبلی را به معاونت خبر این سازمان منصوب کرد. با انتصاب جبلی به این سمت، عنوان “معاونت سیاسی” در این سازمان حذف شد.
peyman_jebeli
پیمان جبلی که از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق است پیش از این پست‌های دولتی بسیاری از جمله مدیریت دفتر شبکه العالم در بیروت و معاونت رسانه‌ای سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت را داشته است. وی در آخرین پست سیاسی خود به عنوان سفیر ایران در کشور تونس مستقر شده بود.
این انتصاب در حالی صورت گرفت که مجید آخوندی معاون سیاسی اسبق این سازمان با گذشت دو ماه از انتصاب رئیس سازمان صداوسیما، از موج تغییرات مدیران و معاونان مصون مانده بود و پس از ده سال همچنان صندلی خود را حفظ کرده بود.
آخوندی در دوره ریاست محمد هاشمی رفسنجانی به سازمان صداوسیما وارد شد. وی در دوران ریاست ضرغامی علاوه بر معاونت سیاسی سازمان، دارای پست‌های کلیدی متعددی از جمله ریاست ستاد انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری صداوسیما بود.
به نظر می‌رسد این تغییر در نتیجه انتقادات شدیدی است که طی ماه‌های اخیر به صداوسیما می‌شود. یکی از شدیدترین انتقادها از سوی دفتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، مشخصا معاون سیاسی صداوسیما را نشانه گرفته بود. این انتقاد در پی پخش برنامه سیاسی «صراط» بود که فعالیت گروه هسته‌ای و عملکرد اخیر آن را نشان می داد. رئیس جمهور طی نامه‌ای در این مورد نوشته بود: «هدف برنامه‌ساز، چیزی جز تجلیل از مقامات غربی و اهانت به مسئولین کشور نبود.»
یک انتخاب جناحی؟
انتخاب جبلی به عنوان معاونت خبر صداوسیما بیش از همه انتخابی جناحی به نظر می‌رسد. جبلی بیش از همه در میان چهره‌های سرشناس نظام به سعید جلیلی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری دور قبل نزدیک است. به این ترتیب شاید بتوان نگاه غالب به جهت‌گیری‌ها و راهبردهای آینده صداوسیما را پیش‌بینی کرد.
پیمان جبلی مدیر رسانه‌یی شورای عالی امنیت ملی در دوران سعید جلیلی بود. بنابراین ممکن است انتخاب او صداوسیما را به سوی بیشتر “اسلامی شدن” هدایت کند.
محمد سرافراز، رئیس صداوسما در روز مراسم تودیع و معارفه‌ خود گفته بود که یکی از مهم‌ترین هدف‌های او افزایش وزن و جایگاه رسانه ملی در میان مردم است. او همزمان گفت: «صداوسیما یک رسانه متمرکز در سطح جهان است و این رسانه باید در واقع رسانه اسلامی شود با رسالت جهانی»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر